Po bezprecedentním roce plném nepředvídatelných událostí jsem se rozhodla nepředvídatelně zmizet na nějaký čas na Madeiru. Chtěla jsem tím získat odstup a nadhled nad situací. Neustálá změna podmínek a dramatický vývoj okolností v průběhu pandemie nás dotlačili k přehlížení několika v minulosti dobře nastavených firemních procesů. Jeden z nich byl například marketingový plán pro vývoj nových produktů, o kterém je můj dnešní článek, konkrétně tedy o jedné části z něj. Před několika lety jsem vyvíjela nové produkty dokonce každý měsíc. Je pravda, že to bylo všechno dělané celkem na punk, a proto to tehdy zřejmě šlo...
Po jisté době a x desítkách nových zaměstnanců to bohužel jít přestalo. Na místo času stráveného ve výrobě jsem trávila dlouhé hodiny na poradách a schůzkách v kanceláři. Místo pečení nových produktů jsem o nich pouze mluvila. Velká firma a velký počet zaměstnanců vám sice dodá jistou dávku důležitosti, já si to ale nikdy neužívala. Nemám ambice vést obrovský korporát se stovkami zaměstnanců, baví mě věci vytvářet a získávat na ně zpětnou vazbu. Když vám to pak chutná, anooo pak jsem maličko důležitá :) tahle důležitost mě baví, přiznávám. V období než jsem to definitivně zjistila, jsem samotnou cukrařinu začala doslova nesnášet. Nechtěla jsem se učit nic nového, trávit čas ve výrobě, například když mi brácha poslal nějaké tipy na recepty, vyloženě mě to otravovalo! Paradoxně díky pandemii se všechno změnilo. Zúžili jsme týmy a já se mohla vrátit zpět do výroby. Díky skvělému týmu a bráchovi jsem mohla na měsíc odjet a to vše způsobilo, že jsem se do cukrářského řemesla znovu zamilovala. Teď už chci věci dělat jinak - pečlivě, rozvážně a ačkoliv to bude znít jako klišé tak fakt s láskou. Ten rozdíl v tom je hned vidět a hlavně cítit! Konkrétně tvorba této Madeirou inspirované mango nabídky mi zabrala cca 3 měsíce, od samotné prvotinké myšlenky. To je sakra dost času na 7 malinkých slabůstek ne ?
Prvá prvotinká myšlenka vznikla tedy na Madeiře, ve vesničce Calheta, kde jsme chodívali do místní zmrzlinárny. Já jsem si tam pravidelně dávala kombinaci mangového sorbetu a vanilkové zmrzliny. A protože ten mango sorbet byl famózní, pochopitelně z jejich vynikajících čerstvých mango a potom ta konzistence vanilkové zmrzliny byla neodolatelná, rozhodla jsem se tyto dvě chutě použití jako inspirace pro tvorbu celé sezónní nabídky.
Základem většiny receptů je nová receptura sametově hebké vanilkové ganáže s pravou Madagaskarskou vanilkou, která právě lahodně zjemňuje výrazné kyselkavé mango a jahodu.
Vidíte tu brutálně hebkou konzistenci?
Dalším zajímavým komponentem je svařené mango chutney s citronovou šťávou a vanilkou.
A potom hlavní ingrediencí je samozřejmě mango pyré z nejvyšší intenzitou chuti, vařené ze 100% mango pulp. Na fotce dole vidíte ten neskutečný kontrast jemné vanilkové ganáže a mango pyré, jak vzrušujícně to vypadá, tak to i chutná!!!
V nové edici najdete několik produktů, které již od nás znáte, ale zajisté je oceníte v novém chuťovém provedení jako je Makronka Mango-Vanilka-Jahoda nebo právě eclairka Mango-Vanilka-Jahoda. Chuť je dokonalá, na co jsem ale nejvíc pyšná je samotný design produktů, ten mě fakt baví.
Také jsem si vědoma, že jsme dlouho nepřidali do nabídky ovocný cheesecake, a proto věřím, že z tohoto budete nadšeni. Výrazná svěží chuť manga kombinovaná s passion fruit pyré zjemněná vanilkovou ganáží a křupavými kokosovými chipsy.
Mým malým překvapením pro všechny milovníky zmrzliny je mražená makronka, na způsob naší staré dobré ruské zmrzliny. Jen namísto oplatku máme namočenou makronku v mango pyré plněnou mango sorbetem a vanilkovou zmrzlinou. Já jako bych byla na Madeiře když ji jím, snad to zažijete taky :D
A poslední, pro nás čechy netradiční, specialitou je naopak pro Portugalce tradiční Pastel de nata. Malý dezert z křupavého croissantového těsta s pečeným žloutkovým krémem s vanilkovou a citronovou kůrou.
Přeji dobrou chuť a kompletní gastro uspokojení!